Menu

Reklamovala jsem Parkside v Lidlu, oproti minulé zkušenosti trval proces 4krát déle

Reklamovala jsem Parkside v Lidlu, oproti minulé zkušenosti trval proces 4krát déle
Foto: Lucie Sobotová Arecenze

Průběh a doba vyřizování poslední reklamace Parkside mě zklamaly. Ještě loni Lidl automaticky předal veškeré údaje z reklamačního formuláře servisnímu partnerovi, který mě obratem kontaktoval. Už čtvrtý den od zadání reklamace jsem obdržela nový kus. Protože jsem očekávala stejně hladký průběh, překvapil mě složitější proces a čtyřikrát delší doba vyřízení.

Předchozí zkušenost byla lepší

Loni jsem v Lidlu reklamovala stolní brusku PNTS 250 C2 značky Parkside (výrobce Grizzly Tools), které silně házel jeden brusný kotouč. Reklamaci jsem zadala přes k tomu určený kontaktní formulář, stručně popsala závadu a uvedla náležité údaje o objednávce. Z Lidlu se ozvali hned druhý den, že reklamaci předávají k řešení svému servisnímu partnerovi Grizzly CZE.

Fotogalerie: Lucie Sobotová

Doslova během pár minut mě kontaktoval pověřený Servis Sázava HECHT MOTORS s.r.o. Vyžádali si doklad o prodeji a štítek se sériovým číslem produktu a obratem zaslali novou brusku. Ta dorazila už čtvrtý den od zadání reklamace. Poškozenou brusku jsem zlikvidovala. Skutečnost, že nový kus vykazoval stejnou konstrukční závadu, není pro tento článek podstatná.

Letos byla reklamace zdlouhavější

Tentokrát jsem reklamovala aku řetězovou pilu Parkside PGHSA 20-Li B1 (výrobce OWIM). Pila byla používaná jen během testování. Po asi měsíci, kdy ležela v kufru, už se řetěz nerozběhl. Reklamaci jsem zadala stejným způsobem přes kontaktní formulář na webu Lidlu.

Fotogalerie: Lucie Sobotová

Ještě ten den jsem od Lidlu obdržela konkrétní pokyny k dalšímu postupu. Byly mi nabídnuty dvě možnosti:

  1. Osobně navštívit libovolnou prodejnu, kde od nás zaměstnanci vadný kus zaevidují a předají k dořešení
  2. Kontaktovat autorizovaného servisního partnera TeleMarCom (Owim Sevis cz)

 

Obratem jsem tedy kontaktovala servisního partnera OWIM. Opět jsem popsala závadu, přiložila doklad o koupi a po vyžádání doplnila některé chybějící kontaktní údaje. TeleMarCom mě druhý den informoval, že do 14 dnů nám zašlou nový kus. A pokud se tak nestane, mám servis kontaktovat. Servisní partner odeslal pilu po dvanácti dnech. Z Německa dorazila o dva dny později a zdála se být funkční. Celý proces od podání reklamace až do obdržení nové pily trval 16 dní. 

Fotogalerie: Lucie Sobotová

Závěr

Ze zákona má e-shop na vyřízení reklamace 30 kalendářních dnů od jejího uplatnění. V tomto ohledu je vše v pořádku a Lidl měl ještě dva týdny k dobru. Nicméně po předchozí zkušenosti jsem byla delší dobou a komplikovanějším postupem trochu zklamaná. Je možné, že reklamační postup se liší podle výrobce a že v případě výrobků od Grizzly Tools probíhá podobně jako loni.

V případě reklamace produktů od obou výše zmíněných výrobců Parkside (Grizzly Tools, OWIM) tedy zákazník dostane rovnou nový kus, bez nutnosti odesílat ten vadný. Na základní „zelené“ nářadí Parkside Lidl poskytuje tříletou záruku, na vyšší řadu Performance pak je to dokonce 5 let, což je v daném segmentu bezkonkurenční.

Vlevo vadná pila, vpravo nový kus, foto: Lucie Sobotová

Pro některé uživatele ale může být dvoutýdenní prostoj bez potřebného vybavení limitující. Pokud například rekonstruujete a nechcete investovat do drahého vybavení, zvažte místo koupě nového kusu krátkodobou zápůjčku. Pronájem profi nářadí nabízí různé specializované půjčovny, některé stavebniny (např. DEK), ale i hobby markety (např. Bauhaus). Cena se obvykle pohybuje okolo několika stovek korun na den.

Zdroje: Autorská tvorba redaktorky portálu Arecenze

Rubriky

#arecenze

Pro nejnovější informace sledujte také naše sociální sítě

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.

Doručování z e-shopu LIDL
Sice nemám aktuální zkušenost s reklamací, zato bohužel opakovanou s doručováním:

V lednu jsem si z e-shopu LIDL objednala zásilku, jejíž doručení bylo avizováno v souladu s objednávkou do boxu u Kauflandu v Praze 12. Následně jsem dostala avízo od PPL o doručení zásilky do boxu v Komořanech, což je 8 zastávek MHD. Doručení jsem reklamovala, LIDL nejprve tvrdil, že se jedná o chybu PPL, do další vyčerpávají korespondenci s ním i s PPL nakonec uznal, že chyba byla u nich a zaslal mi jako omluvu poukázku na 300,- Kč s tím, ať si uložení příští zásilky raději objednám jinak. Zásilku jsem nevyzvedla a po uplynutí cca 3 týdnů mi byly peníze vráceny na účet.
Slevovou poukázku jsem využila a objednala další zásilku, tentokrát do kamenné výdejny nedaleko mého bydliště.
A situace se opakovala v bledě růžové, místo objednané výdejny byla zásilka o váze přes 10 kg doručena do výdejny vzdálené 4 zastávky MHD a slušnou docházkovou vzdálenost. K vyzvednutí jsem se tedy musela zjednat výpomoc s autem, protože jsem anabázi s nepřevzetím a novou objednávkou, doručenou kamkoli již neměla sílu.
Podotýkám, že ani v jednom případě se nejednalo o přeplnění vybraného výdejního místa.
Na moji druhou reklamaci jsem od LIDLU obdržela pouze toto vyjádření:

Dobrý den, paní Křížová,

děkujeme za Váš e-mail.

Je nám nesmírně líto, že se situace s doručením Vaší zásilky opakovala a že jsme Vám tím způsobili další komplikace.

Chápeme Vaší nespokojenost a ujišťujeme Vás, že děláme vše pro to, abychom tuto situaci co nejrychleji vyřešili.

V tuto chvíli nemáme k dispozici konkrétní řešení, jelikož stále probíhá šetření s přepravcem. Můžete si ale být jistá, že situaci aktivně řešíme a jsme s přepravcem v neustálém kontaktu.

Děkujeme Vám za pochopení.

S pozdravem
Klára Klčová
Zákaznický servis
Gabriela Křížová

Proto doporučuji si velmi dobře rozmyslet způsob doručení do jakéhokoli boxu nebo výdejny, neboť je zřejmé, že LIDL nad doručováním nemá žádnou kontrolu

Gabriela Křížová

LIDL, od této společnosti už ani rohlík !

Tomáš Fuk

já si zase nemohu e-shop lídlu vynachválit-na svátek mi rodina koupila Parkside aku řetězovou pilu na takovém teleskopickém nástavci abych nemusel na zahradě lézt ve svých 69 letech po žebříku protože to bylo s akumulátorem tak od té doby jsem si na akumulátor který si vždy přehodím na to nářadí co potřebuji-koupil ještě parkside – světlo,leštíčku na auto,pistolovou vrtačku,pilku ocasku a pak dvě neskutečné věci velký aku postřikovač na stromky a aku nůžky na větve,chtěl jsem si koupit i ten kultivátor/rotavátor na záhony ale ten je už na 220 voltů ale nějak zmizel z nabídky a tak jsem si ho koupil nový jinde taky parkside-reklamoval jsem akorát jednou takový aku vižínač trávy na okrajích chodníku byl nový- peníze byly za pár dní na účtě-zeť reklamoval velkou aku řetezovku která už byla používaná víc jak rok… a za pár dní byl doma nový kus-u nás PPL či pošta funguje bezvadně…já na Lídl co se týče záruky nedám dopustit ..a jen tak mimochodem kdo Vám dá dnes záruku 3 roky samozřejmě vím že to nejsou věci na používání 24 hodin denně ale pro moji potřebu jsou super

Karel Černín

stači nakupovat kvalitnější náradí kdekoliv levněji . jinde problémy nemají,

jenicek54

Moje zkušenost s reklamací:

Loni v létě jsem si v Lidlu Olbrachtova, Praha 4, koupila letní sukni, jako že nic moc, ale do práce dobrá. Doma jsem si ji vyzkoušela, velikost dobrá, takže jsem odstříhla visačky a sukni pověsila do skříně. Druhý den jsem v ní šla do práce, ale byla jsem za frajerku jen do chvíle, než mi kolegyně řekla, že vzadu dole je látka úplně rozlezlá (do nití). Tak jsem sukni s přiloženými visačkami a účtenkou šla reklamovat do prodejny, kde jsem ji koupila: tady máte tu děravou sukni, vada je neodstranitelná, tak si ji nechte a vraťte mi peníze.

Asi manažerka, či co to bylo, na mě štěkala, jak to že vracím zboží, u kterého jsem odstřihla visačky a že mi to nevezme zpět. Trvalo mi dost dlouho, než jsem štěkající dámu přesvědčila, že reklamace vadného zboží není vrácením zboží. Vrácené zboží se z nějakých důvodů zákazníkovi nehodí (u oblečení z Lidlu tradičně nesedí označená a skutečná velikost) a které musí mít visačky a původní obal. Reklamované zboží může být bez připevněných visaček i bez původního obalu. Dáma nakonec prohlásila, že mi tu děravou sukni teda zpět vezme, ale že nemusí a že je to od ní laskavost.

Lidl už nikdy.

Alžběta Kraus

Také mám podobnou špatnou zkušenost s LIDLem. K dříve zakoupené ruční AKU pile Parkside PGHSA 20-Li B1 jsem potřeboval nový pilový řetěz. Jenže LIDL nikde nic takového nenabízí. Po opakované komunikaci mi bylo doporučeno obrátit se na servisní firmu (DE). Zkusil jsem to a zjistil, že ani oni nový řetěz nevedou. Tak jsem se znovu obrátil na LIDL a znovu po opakované komunikaci došli k závěru, že mi neumí pomoci. Pikantní je na výše uvedeném skutečnost, že jsem si s LIDLem vyměnil 6 mailů a POKAŽDÉ jsem komunikoval s jiným jménem. A mnohem více pikantní je skutečnost, že řetěz (deklarovaný přímo pro uvedenou pilu) jsem koupil (na základě doporučení jiného zákazníka) obratem na internetu. :o(((

LIBRU

Dobrý den.
Zakoupil jsem před pár léty akumulátorovou pilu PARKSIDE PSSA 18 A1 IAN 273479, která spolehlivě fungovala, dokud neskončila životnost dvou akumulátorů s pilou zakoupených. Akumulátory jsou označeny PAP18-1.5A1, a č. náhr.dílu 8000 1161.
Servisní organizací Grizzly Service Team CZ mi bylo sděleno, že uvedené baterie již nedodávají.
Použitelná náhrada neexistuje.
Nepovažuji tento přístup servisní organizace, potažmo LIDLU za seriozní,protože díky jejich přístupu mohu jinak funkční pilu v podstatě vyhodit. Takových jako já je jistě více.
Považuji to za nepřípustné plýtvání materiálem.
A proto již nikdy víc akumulátorové nářadí PARKSIDE z LIDLU!

František Frajer

Stačí pouze vyměnit články v bateriovém packu. Není na tom nic těžkého, pack je zašroubovaný nikoli zalepený nebo zatavený jako u jiných značek. Články jsou běžně dostupné.

Jiří Urban

Máte pravdu, že je baterie pouze sešroubována, ale jednotlívé články jsou k sobě svařeny. Každý nemá možnost takovou úpravu provádět. Po sdělení servisní organizace jsem tedy staré články ekologicky zlikvidoval a tím se připravil o možnost této vyloženě amaterské úpravy.
To nic nemění na tom, že by baterie měla být jako náhradní díl při objednání běžně k dispozici.

František Frajer

Podobnou pilu jsem koupil před 3 roky z jednoho čínského eshopu a funguje do dneška,myslím si že lidl prodává kopii a ještě nepodařenou a koukal jsem že řetež je 2krat dražší než z číny.

Jan Poustka

Zapojte se do diskuze

Odeslat

Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.