Menu

Pozor na preclíky z Lidlu: Výrobce je stahuje z prodeje, mohou způsobit podráždění úst

Pozor na preclíky z Lidlu: Výrobce je stahuje z prodeje, mohou způsobit podráždění úst
Ilustrační obrázek, Foto: Canva

Po konzumaci hrozí pálivý pocit a podráždění úst. Tak zní varování řetězce Lidl před preclíky v čokoládě od výrobce Alpenfest. Na závadnost přitom upozornil sám výrobce. O jaké preclíky konkrétně jde a vrátí za ně prodejce peníze?

Pozor na preclíky v mléčné a hořké čokoládě

Varování se týká dvou výrobků – „Alpenfest slané preclíky v hořké čokoládě“ 140 g a „Alpenfest slané preclíky v mléčné čokoládě“ 140 g. Ty bylo možné zakoupit v prodejnách Lidl na území České republiky od 13. 8. 2024. Konkrétně se jedná o problém pouze s jednou šarží, která má datum minimální trvanlivosti 31.5.2025 a šarží 8537. 

Foto: Lidl

Na chybu upozornil sám výrobce

Na fakt, že s danými preclíky něco není v pořádku upozornil sám jejich výrobce, maďarská společnost Felföldi Édességgyártó Kft. Všechny preclíky z dané šarže byly okamžitě staženy z prodeje, ale i tak se jich do té doby stihlo prodat poměrně velké množství. Jedná se přitom o celou šarži, která se prodávala i v jiných zemích Evropy. 

Podle odborníků může být příčinou podráždění úst vadná šarže čokoládové polevy, která byla použita při výrobě těchto preclíků. Řetězec Lidl ani výrobce zatím neupřesnili, jaká konkrétní složka polevy způsobuje pálivý pocit a podráždění. Výrobce ovšem zahájil důkladné šetření, aby zjistil přesný důvod problému. Spotřebitelé jsou proto vyzýváni, aby byli obezřetní a dotyčné produkty nekonzumovali.

Za dotčené preclíky vrací řetězec peníze i bez účtenky

Pokud zjistíte, že doma máte přesně tyto preclíky, můžete je vrátit v jakékoliv prodejně Lidl. K vrácení nepotřebujete účtenku, stačí přijít s problematickým produktem, který splňuje označení šarže. Upozornění bývají umístěna také na prodejnách. Řetězec i výrobce se v prohlášeních omlouvají za vzniklé nepříjemnosti.

Bezpečnost potravin je na prvním místě

Lidl zdůrazňuje, že bezpečnost a spokojenost zákazníků jsou pro ně prioritou. Podobné případy však mohou mít dopad na důvěru spotřebitelů v konkrétní značku či výrobce. Přestože se jedná o ojedinělý incident, Lidl se zavazuje k tomu, že zajistí, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.

Zdroj:

  • Autorská tvorba redaktorky portálu Arecenze
  • https://www.lidl.cz/static/assets/vyveska-slane-precliky-1376915.pdf?srsltid=AfmBOoqSCcc9_dE6Wr8qFpFU1otsIaEIF0PZ3NTf47fqa_yIN-1OLbur

Rubriky

#arecenze

Pro nejnovější informace sledujte také naše sociální sítě

Mohlo by vás zajímat

Diskuze, komentáře a vaše zkušenosti

Podělte se o svůj názor, dotaz a poraďte ostatním v moderované diskuzi. Naši redaktoři se také zapojují, ale odpovídají dle aktuální vytíženosti a časových možností. Pokud potřebujete naši odpověď, využijte spíše email.

Zapojte se do diskuze

Odeslat

Zveřejňujeme každý slušný a přínosný komentář.